Gävle & Operationen

Hejsan, tänkte skriva lite om operationen och mina dagar i Gävle. I onsdags åkte jag ju somsagt iväg till Gävle för att skriva in mig på sjukhuset och kolla så att allt var okej osv, fick även information om operationen. Efter det åkte mamma och jag ut till Valbo, åt på Ikea och kollade i affärer, köpte ett par byxor & en tröja, visar dom i ett annat inlägg senare. Sedan åkte jag och mamma hem till Emelie, åt natchos där, samt tillbringade natten hos henne. 
 
 
 
 
På torsdagmorgon 05:00 gick jag upp och duschade (eftersom läkarna hade sagt att jag måsta göra det på morgonen av hygieniska skäl) samt plåstrade på bedövningsplåster på händerna & armväcket . Efter det packade vi ihop sakerna och åkte vidare till sjukhuset. 07:00. Där fick jag byta kläder till deras vackra sjukhuskläder och sedan satte dom in en nål i handen. Efter det skjutsades jag till operationssalen och dom sövde mig. Vaknade upp i uppvakningsrummet ca en timme efter. Mådde inte bra alls, illamående och blödde ur munnen & näsan osv om det är mysigt att veta haha. 
 
Fick efter 2 timmar åka till rummet, fick smärtstillande regelbundet hela dagen & natten, hade jätteont i ansiktet och var väldigt svullen. Natten mellan torsdag & fredag spenderades på sjukhuset, jobbig natt med lite sömn. Fredagmorgonen vid 8 tiden skjutsades jag i rullstol till en anann avdelning för att dom skulle kolla så att allt vaät som det skulle. Efter det tillbaka till rummet, packade osv sen fick jag åka hem. Sov i bilen hela vägen hem & när jag jag hem gick jag direk & la mig. Har mått sjukt dåligt dom senaste 2 dagarna nu när jag varit hemma, jättesvullen och blå/gul i hela ansiktet. Kommer att vara det i några dagar/veckor nu men det har gått ner lite nu. Lever på Alvedon ocu Ipren just nu, äter det var sjätte timme, ställer klockan på natten för att ta tabletter så jag slipper den vörsta värken i ansiktet/munnen. Försöker få i mig mat, det är svårt, eftersom jag knappt kan gapa och får inte tugga, så får leva mest på Yoghurt, smoothie, soppa osv. Fått fina blommor & sms så mår lite bättre utav det också, behöver all medkänsla jag kan få, höhö, nejdå men blir glad att folk bryr sig :)
Jag hoppas att jag blir bättre under veckan, kommer inte att vara i skolan. Men förhoppningsvis så kommer jag iaf kunna äta lite bättre senare i veckan & kanske kunna sova riktigt på nätterna också. 
 
 
 
Skitkassa bilder men har inte haft orken att anstränga mig nu under dagarna i Gävle.
 
 
 
Postat av: hanna

hoppas allt okej :)

2014-03-09, 21:06:35 - URL: http://fitnessinspiration.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: